
Riskerar du att låta dina konkurrenter ta din plats?
Vikten av förhållandet mellan ett varumärkes marknadsandel och dess Share of Voice* är välkänt. Varumärken som har en högre Share of Voice än sin marknadsandel har en "överflödig" röstandel och tenderar att växa relativt sina konkurrenter. Bra närvaro på sociala medier är därav avgörande för att lyckas på dagens hårt konkurrerande marknad.
För att närvaron ska ge resultat krävs en genomtänkt strategi som tilltalar och engagerar målgruppen. Scaleify hjälper företag med helhetslösningar inom digital marknadsföring och är specialister på kombinationen av strategi, annonsering och content på samtliga medier.
*Share of Voice (SoV) syftar på hur mycket ditt företag hörs och syns i förhållande till dina konkurrenter.

Långsiktigt vs kortsiktigt
Bra marknadsförare kan tydligt dela upp sin aktivitet, spendera och fokusera i två delar: långsiktigt varumärkesbyggande och kortsiktig försäljningsaktivering. Långsiktigt varumärkesbyggande handlar om skapa mental och fysisk tillgänglighet bland ett stort antal potentiella konsumenter.
Kortsiktigare försäljningsaktiveringar är viktigt för att nå den del av målgruppen som kommit längre i köpresan. Vi måste forma varumärket och dess marknadsföring känslomässigt tilltalande, minnesvärt och framträdande.

A/B testing och optimering
Det är lätt att ha förutfattade meningar om vilken typ av innehåll målgruppen föredrar. Därför bör man undvika att fastna i egna antaganden och istället genomföra A/B-tester för att analysera resultat och optimera strategier.
Scaleify baserar beslut på data och beteendepsykologi, för att nå målgruppen på ett så bra och effektivt sätt som möjligt till så låg kostnad som möjligt.

Content som tilltalar
Materialets utformning är avgörande för framgång i digital marknadsföring. Algoritmer styr vem som ser annonsen och när, vilket gör det viktigt att anpassa innehållet efter målgrupp och mediekanal för att maximera effekten. Material måste leverera ett värde för målgruppen.
Med dagens korta uppmärksamhetsspann på sociala medier har man bara 1-3 sekunder för att fånga intresset.
Boka ett förutsättningslöst möte och bolla idéer.
User generated content (UGC)
User Generated Content (UGC) är innehåll skapat av kreatörer. Det är vanligtvis bild eller video. Det bygger äkthet och förtroende hos målgruppen, vilket gör att fler vill prova företagets produkt eller tjänst. UGC ökar kundengagemang, sparar tid och pengar och ger bättre resultat än traditionell reklam.
Oavsett om ni vill samarbeta med flera olika kreatörer eller utforska Melinas UGC-portfölj till er nästa kampanj, hjälper vi er att använda UGC för att stärka ert företag.
Klicka på någon av knapparna nedan för att maila eller för att se UGC-portfölj.
